Vivians Multimedie

Monday, November 13, 2006

Lydstafetten ??


Juletiden er på vej med hastige skridt.. så måske drillenissen har været på spil for mig !!! Jeg har nemlig et lille problem eller opgave som jeg plejer at sige........... Ingen problem, men en opgave der skal løses.
Jeg sidder her og vil kigge / forberede mig på lydstafetten som jeg jo snart skal overtage. Jeg har svært ved at gribe pointen i den. Jeg mangler den "røde tråd" - "sammenhængen" i den. Jeg ved godt at en fortælling ikke behøver nedskrevne ord, men med lyden kan fortælle en masse, men de lyde der er lagt på end til nu, kan jeg mangle nogle stikord, evt hvad man har set i billedet eller hvad man tror bliver ment med billedet. ( Da man jo skal lægge lyd på den før en selv´s billed ;o) ) Måske er det min fantasi der sætter grænser for at jeg ikke kan se sammenhængen i stafetten endnu... Men så håber jeg på lidt hjælp. Det er måske reglerne for stafetten der er uklare for mig !! Derfor er det nok vigtigt at kritte reglerne lidt klare op ;o) så selv lille mig kan forstå hvad det her går ud på.

3 Comments:

At 11:07 AM, Blogger lis faurholt said...

Jeg holder meget af din formulering om, at vi har en opgave og ikke et problem. Det giver jo anledning til at snakke om processen i stedet for at kaste os ud i en kritik af produktet.

Vi er (eller uddanner) jo ikke TV-reportere, filminstruktører :), men er ved at undersøge, hvordan man fortæller en historie, når vi kun har lyd og billeder som hjælpemidler. OK, vi har også en overskrift - men det er al den tekst, der er tilladt.

Vivian har nu udfordret os i sin blog, og jeg vil hermed opfordre alle andre på holdet til at komme med forslag til, hvad vi gør for at løse opgaven (den røde tråd).

Skriv forslagene i jeres egen blog og link til det, Vivian har skrevet i posten her eller link til en af de andres post, som I vil kommentere på. Fordelen er jo, at når posterne skrives i bloggene, får vi et "bip" i vores Bloglines, når der er nyt.....

 
At 11:34 AM, Blogger lis faurholt said...

Ups. Jeg kan ikke linke til dine poster. Du skal lige sætte en prik i Settings -> Comments -> Show (ud for Backlinks).

 
At 4:17 AM, Blogger Vivian said...

Hej Lis

Det er gjort nu......

 

Post a Comment

<< Home